Een koerier komt op een morgen een partij goederen afleveren. Ze zijn met zijn tweeën, een chauffeur en zijn bijrijder. Onze magazijnmeester gaat direct aan de slag om de goederen aan te nemen. Even later een klap. De bijrijder ligt op de grond voor de heftruck. Hij ligt vloekend op de vloer en beweert dat hij is aangereden door de heftruck.
De beste man is behulpzaam opgetild en naar het nabijgelegen ziekenhuis gebracht. De arts van de EHBO adviseert een X-ray te laten maken om te zien of er sprake is van een breuk of scheur. Gelukkig is dit niet het geval en kunnen we terug gaan naar de zaak. Dit lijkt met een sisser af te lopen. Of toch niet?
Eenmaal terug op de zaak, gaat het “slachtoffer” midden op de productievloer liggen en verroert zich niet. Zijn collega beweert dat hij niet meer kan lopen, tenzij ….. een financiële bijdrage van het bedrijf hem misschien toch weer op de been zou kunnen helpen. Een onderhandeling begint, met geen mogelijkheid is het slachtoffer het bedrijf uit te werken, politie weigert te komen en de inmiddels geraadpleegde bedrijfsadvocaat adviseert “in den minne” te schikken.
Dit waargebeurde verhaal leverde het bedrijf niet alleen een onverwachte kostenpost op, maar bovenal de westerse manager een ongezond stress moment!
Wij opereren al meer dan tien jaar in China en weten de cultuur en mentaliteit op de juiste manier te waarderen. U krijgt daarom niet te maken met dergelijke verrassingen, laat die maar aan D&D over.